چین تسلا

پکن – شرکت نوپای الکتریکی چینی Nio روز سه شنبه گفت کمبود تراشه جهانی آن را مجبور می کند تا در سه ماهه دوم تعداد کمتری خودرو تولید کند.

تقاضای زیاد برای وسایل الکترونیکی در میان شیوع ویروس کرونا و فشارهای ناشی از تنش های تجاری ایالات متحده و چین بر روی زنجیره تأمین نیمه هادی بسیار تخصصی ، منجر به وجود معضل در تولید تراشه ها شده است.

در نتیجه خودروسازان بزرگ مجبور شده اند تولید خود را کاهش دهند ، جدیدترین شرکت نیو مستقر در چین که چنین کاهش هایی را اعلام کرده است.

ویلیام لی در تماس تلفنی سه ماهه با درآمد سه شنبه گفت ، این شرکت ظرفیت تولید خود را در ماه فوریه به 10 هزار وسیله نقلیه در ماه افزایش داده است که از 7 هزار و 500 مورد قبلی افزایش یافته است. وی گفت: اما کمبود تراشه و باتری به این معنی است که Nio باید در سه ماهه دوم به سطح 7،500 برسد.

الان ببین
VIDEO02: 25
خودروی الکتریکی چینی Nio درآمد سه ماهه چهارم خود را گزارش می دهد
لی گفت که او انتظار دارد تولید در ماه جولای دوباره افزایش یابد ، برای کل ظرفیت تولید سالانه 150،000 وسیله نقلیه تحت یک شیفت کاری – با احتمال دو برابر شدن در اوایل سال 2022 به 300000 دستگاه در سال در دو شیفت کاری.

تسلا در اواخر سال گذشته گفت که ظرفیت تولید سالانه در کارخانه شانگهای خود به 250 هزار دستگاه رسیده است.

Nio زایمان های قوی را پیش بینی می کند
علی رغم رقابت تسلا ، Nio از نظر فروش خودرو از رقبای تازه کار خود پیشی گرفت.

این شرکت در میان تعطیلات یک هفته ای سال نو میلادی ، 7،225 دستگاه خودرو در ژانویه و 5،578 دستگاه در ماه فوریه تحویل داد. با پیش بینی 20،000 تا 25،000 تحویل در سه ماهه اول ، Nio پیش بینی می کند که تحویل در ماه مارس به حداقل 7197 خودرو برسد.

در مقابل ، Xpeng روز سه شنبه گفت که 2222 ماشین الکتریکی ماه گذشته تحویل داده است ، در حالی که Li Auto انتظار دارد در سه ماهه اول ماهانه کمتر از 4000 ماشین تحویل دهد.

لی ، بنیانگذار Nio گفت که پیش سفارشات سدان et7 که در ژانویه مشخص شد بیش از سایر مدل های این شرکت بوده است ، اما از به اشتراک گذاشتن ارقام خاص خودداری کرد. et7 اولین خودروی مصرفی غیر SUV Nio است و قرار است سال آینده تحویل آن آغاز شود.

لی افزود این شرکت همچنان در مسیر برنامه ریزی برای ورود به اروپا در اواخر امسال قرار دارد.

سهام نیو که در نیویورک قرار دارد پس از اعلام سود سه ماهه چهارم 0.93 یوان (14 سنت) هر سهم ، در معاملات ساعات طولانی 4٪ سقوط کرد. طبق FactSet ، این بیش از 0.39 یوان از دست دادن هر سهم پیش بینی شده توسط تحلیلگران است.

این شرکت افزایش تقریباً 33 درصدی سه ماهه در خسارت خالص – به 1.39 میلیارد یوان (212.8 میلیون دلار) در سه ماه آخر سال 2020 – در درجه اول به کاهش ارزش دلار آمریکا نسبت داد.

سهام Nio سال گذشته پس از تزریق سرمایه ای تقریباً 1 میلیارد دلاری از سرمایه گذاران تحت حمایت دولت ، بیش از 1000٪ افزایش یافت و معامله گران در کنار افزایش سهام تسلا در سهام شرکت کردند.

با نگاه به جلو ، Nio انتظار می رود در سه ماهه اول درآمد کل 38/7 میلیارد یوان به 7/56 میلیارد یوان برسد ، در حالی که این رقم در سه ماهه چهارم 6.64 میلیارد یوان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *