طراحی ظاهری، رنگ رخساره…

وجود شاسی مستقل در هر خودرو تنها یک پیغام دارد و آن هم اینکه ” من آماده آفرود سنگین هستم!” و از خودروهای شاسی مستقل بازار فعلی ایران همین خودرو دایون Y5 و نسخه قویتر آن یعنی دایون Y7 هستند. در یک رندر و تیونینگ دیجیتالی به سراغ محصول دایون شرکت خودروسازی ایلیا رفتیم و حالا نتیجه این تیون را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

طراحی ظاهری، رنگ رخساره…

 

اخبار خودرو بروز خودرو

دایون در نسخه‌های اصلی با اینکه از لحاظ ظاهری با ابهت به چشم می‌آیند اما خب با انجام یک تیونینگ حرفه‌ای می‌توان خودرو را از سادگی و قدیمی بودن طراحی آن کاست و خودرو را به یک محصول جسورتر تبدیل کرد. یک خودرو آفرودی باید ماهیت وجودی خود را در ظاهر به نمایش بگذارد. اضافه کردن یک سپر آفرودی و مستحکم به بخش جلویی توانست به سادگی ماهیت خشن این خودرو را نشان دهد و همچنین زاویه ورود را بهبود بخشد و خیال راننده را از بخش جلویی در زمان آفرود راحت کند.

جلوپنجره جدید نیز مکمل یک نمای ظاهری خوب است و در اینجا جلوپنجره دایون GR Sport ما را تاحدودی به یاد محصولات نیسان از جمله ترا یا نسخه چینی آن دانگ فنگ پالادین اصلی می‌اندازد و چهره بهتری را به این خودرو داده است. همچنین اضافه شدن یک سنگ پران جذاب به روی جلوپنجره و جلوی درب موتور ضمن ایجاد یک چهره بهتر، از برخورد سنگ ریزه به بخش جلوی خودرو تا حدودی جلوگیری می‌کند و ابزار کاملا کاربردی در خودروهای آفرودی است.

دو ردیف چراغ LED در دو طرف بالای شیشه جلو اضافه شده است که فضای روبروی خودرو را تا چند ده متر روشن خواهد کرد و در مسیرهای تاریک شبانه کمک حال راننده خواهد بود.

یکی از مهمترین اجزای یک خودرو آفرودی مطمئنا تایرهای آن خواهد بود و این خودرو نیز به دوجفت تایر نسبتا بزرگ با گل نیمه آفرودی مناسب چهار فصل و همزمان آفرود و جاده و همچنین رینگ های جدید 18 اینچی با پرداخت مشکی براق در مرکز، عمکلرد و چهره بهتری پیدا کرده است.

در نمای عقب نیز با یک محافظ لوله ای سپر خیال راننده را از برخورد سپر عقب با سنگ‌ها یا زواید موجود در جاده آسوده می‌کند. چراخ‌های جدید عقب نیز از سادگی و محافظه کارانه بودن نمای عقب این خودرو کاسته و چهره مدرن‌تری به خودرو داده و با یک قاب پلاستیکی مشکی دو چراغ را بهم متصل می‌کند و یادآور محصولات جدید پژو است.

نمای عقب دایون GR sport

پیشرانه تنفس طبیعی جایگزین توربوشارژر

 

پیشرانه تنفس طبیعی 3.8 لتیری V6 بنزین سوز ساخت شرکت هیوندای کره با توان تولید 340 است بخار جایگزین پیشرانه مجهز به توربوشارژر 2.4 لیتری حساس شده است و با توان بیشتر و حساسیت کمتر شرایط بهتری را در آفرود رقم می‌زند و از نگرانی‌های راننده در این خصوص می‌کاهد و هچنین توان وگشتاور بالا قدرت بسیار بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

البته با توجه به حجم بالای پیشرانه، مبحث مصرف سوخت نیز به میان می‌آید که باید حتما قبل از سفرهای طولانی در مسیرهای صعب العبور اقدام به تامین کافی بنزین مورد نیاز کرد.

در انتها باید اشاره کنیم که این طرح یک رندر دیجیتالی است و پیشنهادی برای بهتر شدن این خودرو. امیدواریم در آینده امکان انجام این گونه طرح ها فراهم گردد.

 

منبع www.khodrobank.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *