وضعیت بلیت‌های فروخته‌شده پس از لغو مجوز شرکت‌های هواپیمایی | هزینه بلیت به مسافر کامل برگردانده می شود؟

 جعفر یازرلو در پاسخ به اینکه وضعیت مردمی که نتوانند برای مسیر پروازی مورد نظر خود بلیت دیگری پیدا کنند، چه می‌شود، افزود: برای انجام نظارت‌های سازمان و تنظیم‌گری‌هایی که سازمان در حوزه سیاست‌های حاکمیتی دارد، بعضی از مشکلات برای زمان محدودی ایجاد می‌شود از جمله این موضوع. البته در این شرایط بقیه ایرلاین‌ها ظرفیتشان را افزایش خواهند داد و ما تلاشمان این است که در این حوزه به مردم آسیب نخورد.

همشهری

سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری ادامه داد: تا دو هفته پیش متهم بودیم که سازمان چرا نظارت نمی‌کند؛ اما وقتی نظارت کرده و قانون را اعمال می‌کنیم، احتمال دارد که در برخی موارد برای بعضی از ذی‌نفعان مطلوب نباشد. اگرچه تمام تلاش ما این است که فرآیند خدمت‌گذاری به مردم بدون مشکل انجام شود و به‌خصوص در حوزه امنیت، ایمنی تلاشمان این است که پروازهای بدون خطر داشته باشیم.

اخبار سلامت

یازرلو خاطرنشان کرد: به‌دنبال موضوعی که با لغو پروازهای برخی از مسیرها ایجاد شد، شاید این شائبه پیش آید که مردم بلیت‌هایشان را به سختی گیر می‌آورند کما اینکه پیش از این هم وضعیت همینطور بوده؛ این موضوع هم صحیح است زیرا عرضه کمتر از تقاضاست و میل به سفر با هواپیما بیشتر شده؛ اما برای یک بازه زمانی تا حل شدن موضوع، ناچار به پذیرفتن این موضوع هستیم.

وی درباره اینکه بلیت پروازها توسط ایرلاین‌ها تا چه تاریخی به فروش رفته، اظهار کرد: بلیت‌ها معمولا برای یک دوره فصلی به فروش می‌روند؛ در حال حاضر در مسیرهایی که برای ایرلاین‌های مشخص‌شده لغو پروازی اعمال شده هزینه بلیت عودت می‌شود؛ البته امیدواریم در روزهای آینده با ساماندهی اوضاع بلیت، عرضه و تقاضا را به نوعی به تعادل برسانیم و با خدمت‌رسانی بیشتر از سوی ایرلاین‌ها عرضه را افزایش دهیم.

سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری در پاسخ به اینکه مدت زمان تعلیق پروازها تا کی ادامه دارد، بیان کرد: لغو پروازها از امروز ۲۱ خرداد اعمال می‌شود و باید ببینیم که نظر مسئولان امر در سازمان هواپیمایی کشوری و وزارتخانه و دستگاه‌ قضایی چیست و چه برنامه‌ای دارند؛ اما احتمالا با یک شوک مواجه خواهیم شد که ما سعی می‌کنیم کمترین آسیب به مردم بخورد و حداقل پول مردم سوخت نشود و به آنها بازگردانده شود.

کد خبر 766317

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *